onsdag, januari 07, 2009

Varför blir det så här ?

Jag börjar tröttna på kriget nu. Jag har försökt att skärma mig från striderna i Gaza. Men det går inte nu längre när striderna tilltagit och man tänker på alla som blir indragna i det. Alla bilder på barn som gråter gör att jag blir ledsen och tänker på de som mister nära och kära.
Undrar om många som egentligen vet vad de strider om. Jag blir att fundera på att vad tänker man som ledare om man går in för krig och vet att tusentals oskyldiga far illa.
Jag tycker att man måste ju kunna prata om det är något.
Men sen sitter man och tänker på alla andra våldshandlingar som sker i vårt samhälle, det är ju också en brist på dialog.
Jag försvarar ingendera men jag tycker det är synd att man inte kan lösa saker på vid bordet inbördes.
Men det är så många tvister som startas pga missförstånd och som skulle ha kunnat lösts innan det blev så stort och prestigefyllt.

Ha det bra och ta vara på dig

Inga kommentarer: