lördag, januari 17, 2009

Att lära känna varandra mer


Igår kväll så hade personalen på katapult julfest.
Vi var till resturang Umbra och åt jättegod mat men framför allt så umgicks vi på ett mer avslappnat sätt än annars.

Det var en jättetrevlig kväll som blev längre än vad jag tänkte. Om jag säger så var vägen hem mycket lång för jag kom hem först efter tre.
Det är nu 5 månader sen jag började jobba på katapult så jag har inte hunnit känna mina kollegor riktigt än och de har nog inte lärt känna mig fullt ut heller.

Men igår satt vi tillsammans länge och prata, skämta och skratta. Jag tror att för mig var kvällen viktig så att jag skall komma mer in i arbetsgruppen som jag alltid har trivts med, men det har varit mer på ett ytligt sätt som vi känt varandra.


Sen under kvällen träffade jag många bekanta så jag hade en mycket trevlig fredagkväll. Jag måste erkänna att jag varit lite orolig för lördagen för jag visste att 13-tiden så skulle frugan iväg på jobboch sen vara borta 24-timmar. Så det jag var orolig var att jag skulle vara en trött och grinig pappa idag, som skulle smitta av sig på barnen att de också skulle bli griniga.
Men oj vad fel jag hade för idag har vi haft en underbar dag.

Jag och Johannes har haft en liten jobbig tid, för han har varit inne i en period där han sett mig som en rival mot mamma.
Jag har förstått att det upplever barnen under en viss tid av sin uppväxt. Men idag har vi haft en riktigt bra dag jag och pojkarna.
Det känns som vi kommit varandra närmare Johannes och jag. Det har aldrig varit problem men det har som jag nämnde tidigare varit en svacka som inte har varit rolig. Men idag har svackan varit borta och vi haft en riktigt bra dag.


Hoppas du också haft en bra dag.


Ha det så bra.

Inga kommentarer: