fredag, januari 23, 2009

Vad är det för värld vi lever i ?

Idag blev jag att fundera på att vad är det för värld vi lever i. Jag läste igenom nyheterna på nätet.
Först stod det om en kvinna som blev mördad vid en skola i Norge. Många barn var då på väg till skolan.
Och blev chockade.
Senare på dagen kom det som fick mig att verkligen reagera och det var morden vid ett dagis i Belgien
Man må vara sinnesjuk ja vad som helst men hur i helsko..a ger man sig på barn i dagisåldern?
Det gjorde mig ledsen och arg samtidigt för jag tänker på de stackarns föräldrarna som får höra att det är deras barn som blev mördade.

Det är att jag på något sätt accepterar om kriminella gäng tar livet av varandra, även om jag lider med deras anhöriga. Men när man gör oskyldiga barn illa så blir jag helt enkelt förbannad och det var nog sådana känslor som kom fram idag.

Det här är inte klokt som oskyldiga barn dött det senaste året.
Det här är inte kul.

Ta vara på dig och dina närmaste

Inga kommentarer: