måndag, januari 12, 2009

Alla andra

Just nu har det börjat rulla på för fullt igen. Helgdagarna är över och vardagen kom hem snabbt emot.
Men det som alltid händer den här årstiden är alla galor. Som ikväll är det finska idrottsgalan och guldbagge galan och jag har följt med båda när jag suttit vid datorn och jobbat.
Nå ärligt talat så finska idrottsgalan så hängde jag inte så mycket med men jag försökte i alla fall lyssna och förstå lite.

Men när jag inte förstod vad de sa utan jag titta på tv:n och inte fatta något så blev jag att tänka på de andra som jobbar i de tysta.
Ta som exempel nu årets simmare Hanna-Maria Seppälä som jag fått följa med en tid på sidan om. Hennes mamma har ju varit hennes tränare och henne har man hört talas om, men det intressanta där är en annan dam som ALLTID varit med på tävlingar som jag sett. Men jag har aldrig hört hennes namn jag har aldrig sett någon gratulera henne när folk gratulerat mamman efter att hanna-Maria presterat någon topptid.

Det jag tänker på där är alla i bakgrunden som jobbar och hjälper för att en idrottare och förening skall utvecklas.
Med det vill jag ge en eloge till alla som jobbar för att utveckla idrotten. Ni skulle bara veta vilket samhällsengagemang ni gör.

Var stolta och ha det så bra.

Inga kommentarer: