lördag, januari 03, 2009

Hej du vinterland...


Idag har varit en underbar vinterdag, lite kallt men man kan ju inte få allt.
Runt -10 är ju ganska kallt men för en gångs skulle så blåste det ju inte.

Jag kom hem från simträningen vid 13-tiden så snabbt i sig med lite havregrynsgröt och sen ut på isen.
Jo jag förstår om du hoppar till när jag skriver att vi var på isen. Men här rör det sig om Björby träsk som inte är så djupt och därför fryser relativt snabbt.
Isen här är nu mellan 10-15 cm så därför vågade vi oss ut på isen. Senaste natt så kom det ju också lite snö så vi tog ner pulka, skidor och sparkstötting och ut på isen och prövade lite med skidningen där men det funkade inte riktigt att skida eftersom stavarna gled.
Men lite över en timme ute på isen så mådde vi hela familjen bra av.
Just de här dagarna så har många blivit frestade av isenoch när jag surfat på internet så får man läsa att många gått ner sig genom isen de två senaste dygnen. Och när man äntligen nu får lite kyla så vill man göra allt så länge vi har det här. Därför nu när det kommit kyla ett par dagar så vill man passa på att bege sig ut isen. Men tyvärr har många därför nu gått ner sig.
Jag har själv en oerhörd respekt för isen, men känner nu att isen hos oss även håller för mig.
Men senaste natt så kom det ju snö så imorgon skall jag försöka hinna med att se om jag kan öva lite skidteknik på isen. Det är nog 12-13 år sen jag skida senast på längskidor och jag skulle gärna vilja pröva nu igen och se hur det känns. Jag hoppas det känns så skönt jag förväntar mig.
För just nu har vi lite vinterland och då vill jag passa på att ta vara på det som ges.

Ha det bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för konstiga vinteridrottsgrenar du lär dina barn med tanke på att du bor direkt bredvid en bobbana?

Göte sa...

Jo nu är det så att bobträningen kör frugan för fullt med Johannes. Men jag vågar inte i de stora backorna och frun tar kurvorna bättre. Alexander vägrar sätta sig i en pulka så hans bobträning får vänta.
Men vi är också på isen och leker däremellan för variationens skull :-)