lördag, januari 24, 2009

Måste vara prestige

Jag läst på internet att en saltvikare lämnade in en namninsamling för tredje gången för att de vill att kommunen satsar på kommunal matt-tvätt.
Jag själv motionerade om detta för 2-3 år sen. Inte fick vi någon matt-tvätt till Sund, men jag är ändå relativt nöjd med resultatet för Sunds kommun köpte in sig i Finströms matt-tvätt.
Okej det är lång att köra mattorna ända till Finström men där finns det ändå en möjlighet till att tvätta sina mattor på ett hållbart sätt i Finström.
Jag hoppas att vi skall få en senare i Sund också, men en början är att köpa in sig i Finströms än så länge.
Men det kunde inte Saltviks förtroendevalda göra. Ja jösses det måste vara prestige för något annat kan det inte vara.
Vill de att Saltvikarna skall tvätta i sjön ? Miljömedvetet är det inte i alla fall.
Eller tror de att man har råd att föra sina mattor till tvätten? Det blir inte billigt det.

Jag måste säga att det är låg nivå om man inte ens kan samarbeta med andra kommuner om en matt-tvätt, det är ju ett initativ av kommunens medborgare att lyfta fram sina önskemål och kan man inte då visa lite välvilja.
Nu förstår jag varför vissa blir trötta på kommunalpolitiker ibland.

Ha det bra

Inga kommentarer: