tisdag, augusti 25, 2009

Viktigt att hitta den rätta känslan.

Var inte länge sen som jag var nere och helt slut. Nu har mycket vänt för mig och jag känner mig full av tillförsikt inför framtiden.
Visst kommer det att bli krockar med möten, träningar och resor. Så visst kommer det att bli fullt upp och stressigt men känns som jag ändå hittat harmoni. Jag tror faktiskt att det beror på att jag nu har börjat ge mig mer sömn. Just nu sover jag över 7 timmar per natt och det är nog den sömn jag måste se att jag får.
För tillfället är jag nu också i ganska bra form fysiskt och det gör nog sitt det också.


Visst finns det motgångar men just nu verkar jag inte ta motgångarna så hårt heller.
I september blir det en tuff månad och jag hoppas jag tar den lika bra nu. Om jag räknat rätt så är det 18 dagar kvar till Stockholm halvmaraton och uppladdningen kanske inte är optimal med att vara bortrest tre dagar innan loppet. Men det viktiga där är att man gör sitt bästa efter förutsättningarna.


Just att sätta krav på sig är vad ganska många gör. Jag har just tappat en duktig tjänsteman inom det kommunala just för att jag tror hon sättit för stort för stort krav på sig själv. Att hitta den rätta arbetsharmonin så gäller det att man trivs med sitt jobb. Men då gäller att att det man har den rätta känslan och att man får visad uppskattning för det man gör.
Och det är inte alltid det lättaste att den rätta känslan för ett jobb skall ju vara lite utmanande, men ändå inte för stressande. Sen så skall man ju få visad uppskattning, men skäll vill man ju inte få.
Så att hitta just den rätta är inte alltid det lättaste. Idag så hade jag handledning på jobbet och det är nog viktigt på de flesta arbetsplatser. Tidigare så var jag ensam på mitt jobb och då behövde jag handledning för att kolla att jag är på rätt spår. Nu kommer jag att få en ny kollega, som jag vet att jag kommer att trivas med. Men ändå så kommer man in i en viss tid där vi skall hitta våra roller och uppgifter.
Och skall man göra ett bra jobb så måste alla trivas, annars smittar det negativa lätt av sig på hela gruppen.
Samma sak om jag är nere, och kan vara lite butter och inåtvänd så behöver jag ändå hålla det inom mig för annars smitter det också lätt av sig.
Så fr.o.m. nästa vecka så bör jag tänka på att hålla mig positiv till jobbet för min attityd kan också smitta av sig. Men det är inget problem så länge man tycker om det man håller på med.

Ha det bra

Inga kommentarer: