torsdag, augusti 06, 2009

Simledare sökes

Idag for fru och barn till Pargas och släkten där. 13-tiden träffade jag två förväntansfulla pojkar och gav dem en hej-då puss och kram. De lysta av förväntan att få åka färja, träffa mormor, morfar och kusinerna. Samt stranden och få simma förstås. Ja simning har det blivit för mig ända sen jag slutade tills nu. Först for jag till Godby och simma 3 km och sen hem och träffade vissa av SIF:s ledare där vi gick igenom höstens grupper.
Jag blir lika imponerad varje gång hur många simmare vi har i vår lilla SIF simning.

Idag så gick vi igenom 80 simmare som kommer att få brev om hösten start. Det är nästan dubbelt fler än vad jag tänkte när jag var med och startade SIF simning januari -05.
Så det är lite pusslande med dessa 7 grupper.
Vet ni om någon ung eller gammal som vill vara med som hjälpledare så är den hjärtligt välkommen till vår fina gäng. Vi är nu 6 ledare så vissa drar nu ett otrolgt lass. Tyvärr så har jag tappat tre duktiga ledare så vi välkomnar nya. Och som hjälpledare kan man nog vara med från 14-års ålder. Men då är man ju inte ansvarig utan bara en hjälpledare.

Så vet ni om någon som är intresserad ta då då gärna kontakt med mig.


Ha det så bra

Inga kommentarer: