måndag, augusti 17, 2009

Vem bestämmer när gränsen är nådd.

Som så många andra så satt jag och såg på friidrotts-VM igår och visst var det så att det var herrarnas 100 meters final som var höjdpunkten under gårdagskvällen. Jag pratade med en kompis tidigare på kvällen och han frågade om jag trodde det skulle bli världsrekord. Nä nu börjar nog gränsen bli nådd sade jag. Men han trodde på ett värlsdrekord och det gjorde åtminstone en till nämligen Usain Bolt. Det är nog det viktigaste att han tror på sig själv för så länge man gör det så kan man nog utvecklas. Men säger du själv att det inte går, så då blir det stopp. Jag har en mycket god vän som heter Christoph Treier och föreläser en del och då brukar han säga att istället för att säga att det inte går. Så skall du säga att "det skulle fungera om...."
Det gjorde nog Bolt igår, för han är ju makalös.
Så han tänkte säkert det kan fungera om:
- Jag tränar hårdare och effektivare.
- Tror på mig själv.
- Har en tränare som tror på mig.

Ja listan kan säkert göra lång. Men jag blev imponerad igår riktigt imponerad.

Ha det bra.

Inga kommentarer: