lördag, augusti 22, 2009

Fin dag ute i Eckerö

Rolig var triathlonstaffetten ute vid kärringsund resort och conference igår. 14 lag var vi med som skulle simma, cykla och springa.
Men jösses vad kallt det var att simma ,för min "bröstsalva" glömde jag på kontoret så nu har jag packat ner den i väskan.

Men simningen var hemsk och skulle det inte varit att jag var med i ett lag, skulle det ha varit stor risk att jag avbrutit för jösses vad kallt jag hade i början. Jag hyperventilera och fick kallsupar. Det blåste vågor och det passa inte mig alls eftersom jag har en tung simstil och ligger djupt så hade jag bekymmer att få luft när jag crawlar.
Men vid vändningen så blev det annat och jag kunde plocka in placeringar och tid.

Så jag simma upp mig till fjärde plats, och med vinden som var så skulle det ha varit fördel med våtdräkt för då skulle jag legat högre i vattnet.
Men idag 7.30 stiger jag upp för att äta morgonfrukost och sen bär det ut till Eckerö på nytt och då blir det triathlon inviduellt där starten är kl.10.

Så då skall jag simma ca 500 meter, cykla 20 km och sen avsluta med en 5 km löpning. Men även om det är tävlingskllass som jag är med i så är det ingen tävling för mig utan bara att jag vill ta mig runt. Men de hade ingen motionsklass.
Staffetten igår så vann vi för jag hade raketer som Dick Söderlund och Markus Karlsson med mig och de var så jäkla snabba.
Dick cykla 20 km 35 minuter och Markus sprang 5 km på 18 minuter.
Men idag så går det som sagt lugnare.
En fin dag ute i Eckerö vid Kärringsund resort och conferece som arrangerar sånt här bra arrangemang trots det kalla vädret.

Ha det bra.

10 kommentarer:

Sis sa...

Brrrr, det där låter kallt!

Lycka till idag! Hoppas det är mindre vågor :)

Göte sa...

Det var rejält kallt i vattnet igår. Men idag var vågorna lite mindre och simningen gick mycket bättre.

stephan sa...

Du skrev inget om hur det gick??

Göte sa...

Jag skriver nog att vi vann staffetten ich att jag kom fyra efter simningen. Men simningen för mig gick inte bra p.g.a. kylan och vågorna.
Lördagens simning gick mycket bättre.
Skall jag vara med i triathlon i framtiden måste jag nog börja vänja mig vid kallare vatten och börja träna med våtdräkt. Tänkte att en riktig triathlonare som du Stephan kan ge mig tips.

Ha det bra.

stephan sa...

Siffer-Nisse var ute efter tider, när jag Googlade och hittade hit.
Hur många var det på lördagen? Kan gärna ge tips för att träna för att komma imål med ett leende på läpparna på ex 1/2 IM. Hur man kommer imål snabbt har jag ingen aning om :)

Göte sa...

Att idrotta för mig innebär leende. Vi var en cirka 15 stycken. Det jag märket var det tuffa var vattentemperaturen för min del. Vet inte vad vattentempen är är i Bergö men skulle man varit med i Stockholms triathlon med idag så måste man ha våtdräkt. Och man borde väl vänja sig med henne.

Göte sa...

den skall det sista ordet vara. Jag blev lite väl inne i EM matchen Finland - Danmark nu i tv:n. Där av ordet henne. Tänk så fel det kan bli :-)

stephan sa...

Det var ju den största tri-tävlingen i Ålands historia alltså! Men synd att de hade den så sent. Vattnet ÄR kallt den här tiden på året!
Tävlade på långtri på 8:45 (4-120-30) och körde triathlon o olypiskt på träning. Utan våtdräkt. De tog 6:19 o 3:05.
Så nog borde du komma rejält under 8 i alla fall!

stephan sa...

Sorry. Som sagt. Så fel det kan bli. Önsketänkande? Men min tid var i alla fall 9:45 ! :(
Det är löpningen som lider av att det tar sex timmar innan man för börja!

Göte sa...

Jo det är väl så att det är den största och den har potential att bli ännu större. Men det är ju därför det är sprint sträckan så att den känns genomförbar för de flesta.
Orsaken till att ha det så här sent är nog för staffetten på fredagen så har man målet att få med många företag så måste det nog vara när de kommit från semestern. Man vill ju inte låsa sig på semestern.
Sen så jag är inte snabb utan håller gärna på länge. Jag gillar att håla på i det behagliga tempot. Mer motionär än tävling. Tydligen har jag blivit förnuftig på äldre dar :-)