fredag, augusti 21, 2009

Nu får det gärna hetta till

Ja nu idag kl.16 så skall jag vara med i en triathlon stafett. Jag har haft fjärilar i magen ett tag nu. Inte för hur själva simningen skall gå, utan för hur är kallt det är i vattnet. Det är i Eckerö som just nu det är triathlon staffett och jag fick frågan i tisdags om jag kunde tänka mig att komma med och simma.
Jag tyckte det skulle bli kul och svarade ja, men blev samtidigt lite orolig för graderna i vattnet. Jag brukar tycka att det är kallt att hoppa i Mariebad som har 27 grader i vattnet.
Nå när jag ändå tvingar mig i idag så kör jag triathlonen inviduellt imorgon.

Jag tyckte vi tar familjedag i Eckerö imorgon. Först far jag dit på förmiddagen och är med i inviduella triathlonloppet, efter det tänkte jag vi skulle äta lunch där hela familjen för att sen vänta på barnens favoriter "sås och kopp" som börjar kl.15.
Men för att vi skall få det så bra som möjligt så hoppas jag att det nu skall börja hetta till i luften och bli varmare så vi alla får det bra i Eckerö, och att jag får det att känns behagligare i vattnet.

Jag har ju faktiskt funderat på om jag skulle kunna hyra våtdräkt men samtidigt tycker jag det är lite överkurs för ca 600 m simning.

Men imorse googlade på öppet vatten simning och läste att om man smörjar i sig med ullfett så stänger det ute kylan. Visserligen har jag ganska mycket underhudsfett, men jag vill ju ändå undvika att simningen blir allt för kylig.
Så när jag kom på jobb så traskade jag iväg till apoteket och skulle köpa ullfett. Ut kommer jag med Lanonin också kallad bröstkräm!!!
Som man skall smörja in brösten när man ammar!!!
Jag undrar om hon missförstod mig eller så tyckte hon att han där kan man lura på vad som helst.
Var det meningen att testa om jag gick på det så lyckades hon för kl.15.30 - tiden börja jag smörja in mig med Lanonin.

Skratta inte för vissa kan göra ganska mycket för att slippa frysa.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: