söndag, augusti 31, 2008

Livet

Efter att ihelgen varit på två stycken begravningar så blev jag att fundera på hur skört livet egentligen är.

Man jobbar och sliter för att få sen kunna njuta när man blir äldre. Men vem säger att man får njuta när man blir äldre. Jag tycker att allt för många fina människor nu tagits bort för alltför tidigt. Det intressanta är att det är personer som jobbar och sliter mycket för andra. Man får sig nog en tankeställare då och då.

Jag tror att det viktiga är att man försöker njuta av tiden här och nu.

Visst finns det motgångar som man måste tackla men när man tagit sig förbi dalar så kommer toppar.

Den här helgen har mycket känslor strömmat igenom mig. Och då börjar jag fundera på att hinner man under livstiden ta vara på allt? Men ser man samtidigt hur mycket man betyder för nära och kära.

Kan nog ofta vara så att man inte uppskattar tillräckligt mycket det man har i sin närhet.
Kan även vara så att man inte visar sin uppskattning tillräcligt mycket av det heller.

Ha det bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du är här och nu, då är du, är du i det förgångna och i framtiden, du är du inte nu och missar nuet(livet) på det sättet.
Jättefint inlägg!

Göte sa...

Och tack för en fin kommentar