onsdag, augusti 13, 2008

Dansar medis på sista versen ?

Idag kom mediskatalogen och av rent sammanträffande så kom det ut om att Jomala inte betalar sin del i medis.
Lite intressant att se vad landskapregeringen gör nu. För det var ju liberalerna som gick ut före och under valet att det skulle vara lika för alla annars så skall landskapsregeringen ta över medis. Nå nu sitter liberalerna i regeingen och Jomala skall inte vara med, skall bli intressant att se vad de gör nu. Antagligen så som tidigare d.v.s. ingenting. Jag är nog lite rädd nu för att man ser slutet av medis.
Nå nu satt jag och frun och tittade igenom urvalet och visst fanns det ett par intressanta kurser att gå. Men sen skall man få tiden att passa också. En sak som jag föll för så var "I afton dans" jo ni läser rätt att det är faktiskt dans. Det är en kurs för nybörjare som vill våga sig ut på dansgolvet. Vals, foxtrot och enkelrytmträning. Allt det där skulle var kul att lära sig för men dansar inte med mig för att dansa, utan de flesta vill prata med mig när de dansar. Och jag förstår dem för jag är inget bra. Men får vi rum med datumen i kalendern och hittar barnvakt så tror jag att vi skall vara med frugan och jag.
Frugan kan dansa, men inte jag.
Och det är väl lika bra att vi passar på nu för kanske är det så att medis som den är nu dansar på sista versen.
Ha det så bra.

Inga kommentarer: