tisdag, augusti 19, 2008

En lång vecka

Förra tisdagen var jag till min tandläkare som skulle ta ut en tand åt mig. Nå lät som inget stort när jag for dit men sanningen var annorlunda när jag for hem.
Min stackars tandläkare slet och drog men efter 45 min så gav hon upp och sa att det måste snittas för att ta bort den och det kan inte hon göra.
Sen när hon ringde och frågade dagen efter hur jag mår så bad jag att få vänta med borttagningen (eftersom jag trodde att värken var övergående) tills efter Stockholm halvmaraton som jag skall springa 6 september. Men sen igår så gav jag upp och ringde och bad att få bort eländet så fort som möjligt. För då hade jag haft ont i i tandkött och käken i 6 dagar. Just senare så ringde hon och meddelade om en tid nästa måndag och jag längtar redan dit.
Visserligen så hamnar jag väl på antibiotika och min uppladdning för halvmaran blir inte så optimal som jag velat.
Men jag springer hellre sämre förberedd än att har kvar smärtan som jag har nu. Jag äter nu burana 3 gånger per dag.
Men kan jag gör något värken i munnen så gör jag gärna något åt det, för träningsvärken efter halvmaran är betydligare kortare och behagligare än den värken jag går med nu.
Just nu känns inte orspråket att man får blodad tand så kul just nu.

Ha det bra

2 kommentarer:

Ullis sa...

Hej Göte!
Sonja tipsade om din blogg, så nu har jag hunnit vara inne och titta. Verkar som om du är betydligt aktivare på bloggfronten än vad jag är...
Ha det så bra på Kobben!
Höstliga hälsningar från Tammerfors, Ullis.

Göte sa...

Hej Ullis jättekul att höra av dig. Hörde av frugan att ni flyttat tillbaks.
Jag försöker vara aktiv och det var ju kul att blogga men svårt att komma på ämne ibland i alla fall.
Som ni vet så är det inte så långt att ta sig från Tammerfors till Åland och hälsa på.
Betrakta föregående mening som en inbjudan.
Ha det så bra och hälsa familjen.