fredag, augusti 22, 2008

Å Å Å TJEJER

Så blev min tanke igår. Jag hade sett på handboll ( Sverige-Kina ) och fotbollsfinalen ( Brasilien-USA ) för damer. Vann gjorde Kina och USA men här är det inte om vem som vann. Utan jag vill bara uttrycka VILKET SPEL !!!
Skulle det här ha varit herrmatcher så skulle det ha varit mer fysiskt, och spelet skulle inte ha tillåtits varit lika tekniskt.
Nu i dam matcherna tilläts det att göra det lilla extra. I fotbollen så var det ju Brasilien som gjorde det där lilla extra men ändå så förlora de matchen. Jag blev att tänka på EM finalen för herrarna mellan Grekland - Portugal där Grekland vann guldet och Portugal var den som förde matchen. Men det var ändå inte samma uppvisning av högt betalda världsspelare som Cristiano Ronaldo Manchester United,Figo Real Madrid, Deco Porto, Pauleta PSG, Postiga Tottenham och Nuno Gomes Benfica.
Istället så var det Marta show igår och jag vill tacka för det spelet. Vissa brukar säga att i herrmatchet så är det högre tempo. Det kan hända men vill man se teknik så ser jag gärna på på Brasiliens damer igen. Vill jag se disciplinerat försvarsspel och att offra sig för laget så ser jag gärna på USA ledda av Sundhage. Jag såg inte några högt betalda divor på plan, utan jag såg ca 25 spelare som gjorde allt för sitt land, och framför allt lag.

Ha det bra.

Inga kommentarer: