måndag, augusti 11, 2008

Måndag igen

Oj måndag igen redan !!!
Det har varit en fullspäckad helg minst sagt. Jag har klivit upp sextiden på morgnarna för att sen fara och ta upp kräftburar.
På förmiddagen har det blivit länkar ( 12 km i lördags och 16 km igår ), sen har jag varit och hjälpt till på Bomarsundsmaknaden. Ja i lördagkväll så la jag ut burarna och igårkväll så var det jobb vid datorn till midnatt.
Så jösses nästan skönt att helgen är över och man återgår till den normala veckan igen.
Ja ikväll skall vi ju tömma marknadsområdet så helt kan man ju inte lämna Bomarsundsmarknaden bakom sig.

Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad roligt. Ja alltså inte att du har haft mycket stress, utan kräftfisket tänkte jag närmast på. Jag har inte "kräftat" sen vi gjorde det i ungdomen på era vatten i Sund. Minns att jag som inflyttad finne utan kräft-kunskap blev mäkta förvånad då vi tog upp första tinan och dom små liven visade sej vara svarta!!!! Inte röda som jag hade trott:)
Är det samma vatten som du kräftar ur än?
Sköt om dej.

Göte sa...

Ja Peter jag glömmer aldrig din min när de första kräftorna kom upp och de var svarta.
Det är i samma träsk ännu, men jag vågar inte säga om det var samma området för lite har ändrats sen sommare 1980. Jag tror det var denb sommaren i alla fall.
Sressen har varit positiv, så det har inte varit någon fara. Alltid lika roligt att få kommentarer från dig Peter.

Ha det så bra och ta vara på dig.