måndag, augusti 04, 2008

Varför finns det inte två stycken Göte ?

Känner ni du dig ibland som att du inte räcker till ? Så är det just nu för mig för idag började jag mitt nya jobb som ungdomslots vid katapult. Ett spännande jobb som jag ser fram emot, och så får jag nya trevliga kollegor.
Men samtidigt så är jag i lagtinget i i två månader ännu och sen får man olika erbjudande till föreläsningar, som kan vara svårt att tacka nej till. Det blir så att man känner sig som en liten svikare hur man än gör. Man vill ju få en bra start i arbetsgruppen och då blir man lite osäker om man ens vill ta upp om möjlighet att få fara på föreläsningen eller resan och representera lagtinget.
Nu har ju forskningen gått framåt och man har klonat fåret Dolly, då blir man att fundera om -tänk om jag skulle klona mig.
Men ändå om jag blir klonad så är jag väl på ena stället bara kroppsligt. Och hur är det med huvudet då och tankarna??
Nå nu är det ju inte bara att klona en människa och det kommer en till Göte. Det finns ju risker med klona en människa och huvuddelen av den forskning som publicerats visar att kloning av däggdjur oftast resulterar i dödfödda eller missbildade foster.
Nå finns väl ingen risk att någon vill ha en till Göte så det är nog därför ingen risk att kloningen blir av.
Ingen har sagt att livet skall vara enkelt utan det är bara att ta ett beslut. Men visst är det enklare att ta beslutet om det inte gäller en själv.
Nå ikväll blir det en tidig läggning ( hoppas jag ) och sen skall jag ta och börja fundera imorgon med en piggare hjärna.
"Om man tänker för länge på nästa steg kommer man att tillbringa livet på ett ben"
Så jag får nog hoppas på att jag inte blir benlös, för menlös är man väl redan. Nu vill jag inte få menlös att vara negativt för synonym för menlös är ju bl.a. oförarglig, men intetsägande är jag definitivt inte.
Man skall kunna bjuda lite på sig själv ibland anser jag.
Ha det bra.












Inga kommentarer: