söndag, augusti 17, 2008

Samhällets hjälte

I juni hade jag senast ett inlägg med rubriken samhällets hjälte och det här är nog säkert inte det sista heller.
Men när jag läste dagens expressen så tänkte jag direkt att här är en samhällets hjälte igen.
Den här gången är det faktiskt artisten Nanne Grönvall som får den ärofyllda titeln. För Nanne startar en förening för mobbade barn.

Målet är att hjälpa barn som blir mobbade och har det svårt, känner sig mobbade eller ensamma. Säger Nanne Grönvall till expressen.
Det är viktigt att man man gör något för att uppmärksamma och framför allt göra något för de som blir mobbade.
Man behöver reagera tidigt när någon blir mobbad. Som riktigt ung blev jag mobbad, ja närmast förföljd av ett gäng.
Otroligt vad dåligt jag mådde då men jag berättade det inte åt någon, för jag skämdes.

Sen gjorde jag nästan vad som helst bara för att slippa bli mobbad. Tyvärr så gav jag mig på andra bara för att inte hamna i "mobbinghelvetet" ( ursäkta svordomen ). Jag är inte säker men tror nog att min osäkerhet bidrog till min oroliga högstadietid.

Därför så beundrar jag Nanne Grönvalls initiativ att göra något för de mobbade. Även om hon är en mycket upptagen artist så tar hon sådana här initiativ. Vilket jag lyfter på hatten för.

Ha det bra

Inga kommentarer: