söndag, augusti 03, 2008

Ny vecka med nya möjligheter

Jaha den är dagen gick ju inte som man räknat med. Jag hade planerat att sitta vid datorn och jobba hela dagen, men så ropar frugan och meddelar att i stort sett hela garderoben rasat. Ja snällare ord har jag använt det skall jag erkänna.
Okej försäljaren som jag köpte de där gipsskruvarna av så höll inte sina ord. Han som lovade hederligt att de som jag köpte skulle hålla. Jo pyttsan. Nå det var bara att fara till Mattssons och köpa andra sorts skruvar, som en hade rekomenderat åt frun. Så nu får jag hoppas att jag ahr bättre tur med Mattssons, än vad jag hade med den tidigare butiken.
Det kändes bra när jag skruvade dit de nya i alla fall. Men med mina byggkunskaper så vet man aldrig.
Men tur att jag inte byggde huset för då skulle jag bli orolig att att det också rasar, men nu är det ingen risk. Tur att det finns proffs att anlita.
Och inte skall jag gruva mig nu för klädhyllorna är uppe och kläderna på hyllorna igen.

Och imorgon är det en ny vecka där jag skall börja ett nytt jobb och sånt som jag klarar bättre av än att sätta upp klädhyllor.

Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*Skrattar högljutt* Fastän jag sitter för mej själv kan jag inte låte bli att ge ifrån mej ett hjärtligt skratt. Så det var butiken du hade otur med?;)
Du var ju en lovande snickare på Pekkas en sommar vill jag minnas;)
Lycka till med hyllorna och ha det gott.

Göte sa...

Det måste vara något ni byggare har gemensamt är att skratta åt alla "prövar det själva hemma". Så det är väl ni och försäkringsbolagen (för då gissar jag att inte försäkringen gäller)som skrattar åt oss :-)
Men efter en viss efterforskning så är inte de skruvarna gjorda för så tunga saker som klädhyllor, så inte otur med butiken men med försäljaren för jag gör inget fel.
Min Pekkas bygg karriär varade faktiskt i ½ år och inte bara en sommar. Pekkas bygg har aldrig haft så rent på byggena och spikfria bräder sen dess.
Ha det så bra Peter och det är kul att jag kan glädja dig när du sitter för dig själv.