lördag, augusti 02, 2008

Tillbaks från semestern

Det har varit en skön sommarvecka med mycket avslappning och träning. Ja avslappning blev det mer än jag räknade med för jag glömde datorn och lite jobb innanför dörren när jag for iväg. Typiskt för det är lite som jag borde ha gjort.

Men vilket kanon väder vi hade vår vecka i Pargas, jösses det var mycket av tiden på stranden. Men jag tränade också en del också så jag hann avverka 7 timmar träning vilket jag skall vara nöjd med.
Det som hände denna vecka är att i tisdags var det ett år sen jag börja blogga och idag har jag nu mitt 302 inlägg.
Visst är det ju så att det är en spridning på mina inlägg från jätte seriösa och allvarliga till lite mer lättsamma. Men det jag märkt är att det är ju faktiskt roligt att blogga för det var flera gånger under veckan som jag skulle ha velat skriva blogg men datorn var ju fortfarande innanför dörren.
Redan på färjan till Finland skulle jag velat blogga för jag blev så glad när jag fick höra hederlig Österbottnisk dialekt och de som prata skulle jag gissat kom från Malax eller Korsnäs. För det märktes var de kom ifrån, ingen risk att man skulle tagit fel och trott de var nylänningar.
Det är nu 22 år sen jag flyttade ifrån Österbotten ( studerade där i två år ) men när jag hör dialekten så blir jag glad och tänker på hur trevligt folk österbottningarna är.
Okej det här blev ett sidospår i mitt inlägg nu men kunde inte hålla mig ifrån att skriva om det eftersom jag nu tänkt på det det om österbottningar sen i söndags :-)

Men nu är jag tillbaks från semstern och nu börjar jobbet på på alla håll. Ja jösses du skall bara veta hur kalendern ser ut de närmaste veckorna.
Men skriva inlägg skall jag nog hinna med.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: