söndag, augusti 24, 2008

TACK LASSE


Idag fick jag det sorgliga beskedet om att Lasse Wiklöf avlidit.

Minna första minnen av Lasse så var i slutet på 70-talet, jag halkade mig fram i skidspåren med mindre lyckade resultat. Men Lasse var där och hjälpte sin son Peter redan då hördes Lasse glada röst med alla skämt. Speciellt komer jag ihåg när min en stav gick ute i spåret för mig och vem kom då med en ny stav åt mig jo Lasse Wiklöf.
Jag minns också Lasses engagemang i innebandyföreningen ÅSC, när matcherna stod jämnt så tror han gick/sprang mer än spelarna över 60 minuter.
Sen ca 25 år senare nämligen 2003 så fick jag den stora äran att sitta i samma lagtingsgrupp som Lasse Wiklöf.
Och man kan säga att det har varit en otroligt positiv upplevelse att få jobba så nära en så duktig politiker.
En otrolig debbatör med stor karisma. Men det som jag kommer att komma ihåg mest är nog hans steppsteg och handen upp i luften, när han var (som så ofta) på sitt goda humör. Men visst kommer jag att minnas när han tog något av sina skämt.
Mina tankar går nu till Lasses fru Marlene och sonen Peter med familj. Men hela Åland kommer att sakna dig som den fina person du var.
Tack Lasse för allt, du kommer att finnas länge kvar i mitt minne som den gode du var.

Inga kommentarer: