tisdag, januari 01, 2008

Ännu en nyårsafton till sin ända

Som säkert många av er la märke till så var det nyårsafton igår. Och det blev en speciell nyårsafton för mig.
Inte på kvällen med den goda maten utan det här började redan på förmiddagen. Njaa egentligen började det redan sommaren -99. Så snacka om att jag är historiker. :-)
Men när jag slutade som simtränare med elitsimmarna sommaren 1999 så sa jag då att nu skall det i alla fall få vara ett slut att tillbringa nyårsafton på nyårsimmet. Ja åtminstone tills man har egna barn med.
För mellan åren 1991-1999 var simningen i stort sett allt för mig. Jag planerade hela mitt liv efter simningen. Så simningen styrde allt. Och då har det funnits det traditionella nyårssimmet som föreningen plaskisvännerna har arrangerat otroligt många år. Varför arrangeras det simtävlingar på nyårsafton?
Jo för att det är sista dagen man har möjlghet att slå ett eventuellt åldersklassrekord innan det är nytt år och man då byter åldersklass.
Så förr kunde det vara så att man simmade om en sträcka just för att försöka slå den där speciella tiden.
jag kommer t.om. ihåg när man man kom tillbaks till simahallen sju på kvällen för att försöka en sista gång.
Så när jag tränade eliten i då åtta år så gick hela nyårsafton på dagen åt till simningen så när jag slutade -99 så tänkte jag.
-Fan vad skönt att få bara bry sig om sig själv på nyår.
Men igår hände det.
Att jag står där med egna simmare igen och plikttrogen som man är så for jag in till stan för att fara och ta vara på de två simmarna jag hade med där.
Och har man följt med i min blogg så har jag ju börjat träna simmare igen i sunds IF som jag var med och startade för ett antal år sen.
Så gick det med den pausen från nyårssimmet som skulle vara tills mina egna barn är med, om de börjar med simning och det är ju en helt annan sak.
För jag hoppas att den tävlingen fortsätter även om nu föreningen plaskisvännerna läggs på is.

Nå vad gjorde jag annars på nyår? Så för 9:nde gången så träffas vi två familjer där männen dvs jag och en mycket god vän bjuder fru och barn på en minst tre rätters middag.
Så igår bjöd vi först på en toast skagen därefter en kräftsoppa. Sen som varmrätt så blev Oxfilé med potatisgratäng.
Efterrätten blev igår vitchoklad mousse med hallon.

Och som avslutning blev det raketerna som jag är barnsligt förtjust i.
Så det var min nyårsafton mellan 12-14 i simhallen och sen från 15 så var vi hos våra goda vänner och firade nyår.

Så med det här vill jag önska att ni får ett riktigt bra 2008.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: