fredag, januari 11, 2008

En oförtruten följeslagare

Ja visst är det så här att när man tycker om något så är det svårt att slita sig ifrån det. Och blir någon förtjust i mig så blir jag smickrad. Säger någon positivt om mig känner jag mig också smickrad. Men ibland så kan det bli lite väl om man försöker bli av med någon men det finns bara där. Nu har jag försökt på alla sätt i 15 dagar på att försöka slita mig men gång på gång dyker den upp fast man tror man har sluppit den så visar den sig igen "här är jag så tro inte att du sluppit mig" ja det jag nu menar är denna envisa förkylning som inte vill släppa mig. Jag trodde nu i onsdags att nu är jag på G. Så jag tränade lite lätt onsdag och torsdag, så nu skulle jag vila två dagar före jag skulle testa att fara ut på en lätt länk. Men då dyker förkylningen upp igen och kommer och tar ner en på jorden.
Sen har den desvärre också hoppat och hälsat på hos den yngste sonen som idag har stegring. Hoppas det stannar där bara med stegring.
Finns ett grekiskt ordspråk som heter "Ingen man är fri om han inte är sin egen herre " och då är min fundering om man är sin egen herre är man då också fri från denna förbaskade förkylning?
Ha det bra

Inga kommentarer: