fredag, januari 18, 2008

Skööönt

Nu njuter jag faktiskt för
  • Idag gick nu lagtinget hem för 6 veckor. Inte slutar man helt jobba för det men det blir betydligt lugnare i alla fall. Så nu hoppas jag att sen när lagtinget samlas igen så har jag blivit beviljad tjänstledig så att jag kan börja utföra mer kvlitativt inom politiken. Jag har nu sen 1 november jobbat i finansutskottet med två budgetar och jag är jättenöjd med de skrivningar man åstadkommit där. Men får jag lite mer tid kan jag prestera mer. För just nu springer som en yr virvelvind. Jag vet att jag skulle kunna få mer åtgärdat om jag får koncentrera mig mer.
  • Sundspirogen klar, pajerna klara, smörgåstårtorna i stort sett klara. Ja det är så att jag kommer att fylla 40 imorgon så vi har förberett ikväll. Nå vi och vi för jag skall nog erkänna att frun tagit det största lasset ikväll. Och nu när jag sitter här uppe och vaktar på att han minsta skall somna så passar jag på att blogga.
  • I onsdags så hade jag äntligen sammankallat till ett möte som jag egentligen velat hunnit med redan i september, men nu är första mötet avklarat och ett steg mot ett större samarbete mellan föreningarna och för en utveckling av simningen på Åland.
  • Jag vet inte om jag skall skriva om det här för jag har jublat förut och så har det dykt upp igen och det jag menar då så är min envisa förkylning. Men nu verkar det som att den kommer att släppa. Jösses vad jag hoppar att jag skall slippa den nu. Det skulle nog vara den bästa presenten om förkylningen säger tack och hej. Sen skall man väl inte jubla över över presenter förrän man sett att man fått någon :-)

Sen vill jag tacka för alla gratulationer jag fått redan, jag är jätterörd över gratulationerna i radion för det är av många som jag inte skulle ha trott att ens visste om att jag fyller. Men jag tackar och bockar så hjärtligt.Nu kommer jag nog inte att skriva något på lördagen dvs den 19/1 för först skall jag vara på simtävlingar och efter det så tror jag inte att familjen vill att jag skall sitta vid datorn.

Men förhoppningsvis så ser ni inlägg av mig på söndag.

Ha det så bra

Ha det så bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis min vän! Nu är jag inte ensam längre: )

Göte sa...

TACK och du är inte ensam längre men i sådan fin form som du är så är 40-års gränsen inget att vara orolig för så länge man sköter sig.