måndag, januari 14, 2008

Jag ger mig

Nu skall jag erkänna att jag lämnat in ansöka om tjänstledighet från fältarna under tiden 1 mars - 1 november, för jag orkar inte med det här tempot som är just nu och dygnen är för korta. Sen har jag nog insett att jag bara kan vara på ett ställe samtidigt. Men det är ett jobbigt beslut för fältarjobbet är så kul så det är svårt att slita sig från det. Sen är ju det så underbara kollegor men det är nog bäst för alla om jag koncentrerar mig på en sak istället för att spinger runt med dåligt samvete hela tiden. Det är nog så att att man bör nog bromsa upp och se sina begränsningar innan man rasar ihop.
Men jag måste säga att jag har haft goda vänner som varit ärliga och de vill jag tacka. Men det viktigaste är nog min underbara familj nämligen min fru Sonja och sen de härliga vilddjuren Alexander och Johannes. Och jag märker mer och mer att Johannes just nu vill umgås mer med mig och då måste jag ge han den tiden för ens barn går inte i repris.
Så hoppas ni också tänker på er själva och er hälsa för det är ändå så att hur mycket du ändå jobbar och ställer upp för varandra så måste du prioritera dig själv först.
Ha det bra

Inga kommentarer: