söndag, januari 06, 2008

jag saknar....

... snön
idag är det 6 januari och jag skulle vilja ha snö så barnen får åka pulka och skida. Varför just det idag när det kommer ner lite snö? Men det är då man ser hur vackert det skulle vara med snö. Samtidigt så blir det mer nåbart nu när vi haft minus grader ett par dagar.
Sen kommer jag idag att se på utförsåkning och skidning i tv:n och då blir det ännu mer vill ha.
Men fortfarande kan jag inte göra något åt det så det är bara att titta ut genom fönstret och längta att snön skall vräka ner. Sen får man bita ihop och skotta undan snön men då skall man vara tyst och inte gnälla för jag bad ju om det.

Ha det bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Äntligen börjar jag landa och hinna ikapp efter semestern. Vad kul med en till som gillar snö!! Alla andra (vuxna) bara rynkar på näsan och tycker snö är trist. Har du varit sjuk? Det är inge kul... Hoppas du nu är på benen igen!
Ha en bra dag! Hmm. Idag får jag inte kommentaren att lyckas, måste tydligen kalla mig "anonym" för att få iväg den men det är alltså bara jag som kommenterar! Pia

Göte sa...

Hej Pia kul att du är tillbaks så man får någon kommentar på bloggen :-)
Jo jag har varit förkyld och har inte blivit 100 frisk ännu men du vet ju hur det är när vi män blir förkylda :-)
Sen vill jag ha mycket snö.. Kommer du ihåg när vi hade en kollega som hade opererat knä och jag skotta åt henne medans du satt på soffan och åt bullar.... Eller minns jag fel?
Tänkte då om du var på soffan eller inte...
Ha det så bra Pia.

Anonym sa...

Här är en till som gillar snö... mera snö åt folket! Vi testade julklappspulkan idag, men det var nog mer grönt än vitt på gräsmattan i Åttböle än så länge. Violas skidor får vänta i garaget ett tag till. Ha det bra, och dansa en snödans så kanske kanske...

Göte sa...

Oj nu är jag avundsjuk bara att ni fått sitta i en pulka den här vintern. WOW !!!
Men vänta inom en månad tror jag vi fått tillräckligt med snö åt oss här på åland så att t.o.m.
jag kan åka pulka.