tisdag, januari 22, 2008

Viktigt att våga se långsiktigt

Jag sitter just nu och ser på Ungern - Sverige i handboll och just nu denna sekunde så leder Ungern med 4-3, men det blir ju så ofta mål så när jag skrivit mitt inlägg klart så är resultatet något helt annat.
Men varför nämner jag det här i min blogg? Och orsaken heter Ingmar Linell och är förbundskapten. När Sverige gick vidare till slutspelet så började vissa media att nu skall man ta in Stefan Lövgren och nu måste man förstärka.
Visst är det ju så att det är en viktig match just mot Ungern eftersom man spelar om en OS plats men vad är det som säger att han skulle fixa det med Lövgren? Visst är han bra men han börjar också bli lite till åren och har en relativt sliten kropp. Så jag är inte så säker att han tillför så mycket som man väntar sig.
Däremot så valde Linell att göra som jag hoppades att satsa på som Dalibor Doder, Kim Andersson och Marcus Alm, Martin Boquist och Oscar Carlén för om han skulle då ha satsat på Lövgren så vad visar han då åt de tidigare nämnde spelare?
Jo att ni räcker inte riktigt till så därför tar jag in Stefan Lövgren. Men nu hoppas jag att Sverige vinner över Ungern och sen tar sig till OS och där hoppas jag faktiskt att spelare som Doder, Andersson, Alm, Boquist och Carlén kliver fram och ger Sverige framgång. Varför nu gör jag det ? Jo för att jag tycker Linell visar ledarskap och för mig så är det att ge förtroende och det har jag tyckt att Linell har gjort en längre tid.
Han har fått en hel del kritik men han fortsätter ändå att tro på sig själv och sitt ledarskap och där har han vunnit min respekt hos mig i alla fall.
Därför sitter jag nu och håller på Sverige.
För att våga är också att vinna och därför så hoppas jag nu att han lyckas också.
Nu är ställningen Ungersk ledning med 14-12 men jag har skrivit det förut men Sverige brukar kunna lyfta sig och genom att visa förtroende så kommer spelarna att tacka för det och vända det här ännu :-)
Ha det så bra.

Inga kommentarer: