torsdag, januari 31, 2008

Pappa med rätt att....

Jo det är så här nu och fram till måndag morgon att pappa får bestämma här hemma. Den manlige auktoriteten som styr familje med sin järnhand. Trodde jag. Det är så här att frun är bortrest och jag skall då få familjen att fungera som vanligt. Men var är alla kläder ? Och hur kallt är det, så hur mycket skall man klä på barnen när man far iväg på morgonen ?
Visst är jag mannen som styr och bestämmer över familjen men nu är det mycket att få ihop. Så jag har bestämt följande att nu fram till måndag morgon så skall jag inte ta stress över klockan. Utan vi skall göra det på mitt sätt jag skall styra det på mitt sätt. Men vad är mitt sätt ? Jag inser att det här är en tuff utmaning. Så jag kommer nog kanske lite sent på jobbet imorgon. Barnen kom lite sent i säng ikväll.
Det är bara att inse att nu är jag en pappa med rätt låta barnen styra.
Men vad jag har förstått så skall en bra krigare välja sina strider. Och det lär vara dom man vinner.
Ha det bra

Inga kommentarer: