torsdag, januari 17, 2008

En rolig dag

Idag har jag varit hela dagen med mina fältarkollegor Marcus och Loppan till Föglö så från första lektion som börja lite över nio tills föräldramöte var slut ca.20.05 så körde vi full fart och kul var det. Det är kul och se de små klasserna och tryggheten där.Hur eleverna kan vara sig själva då i ett högstadie med 17 elever men sen om man blir mobbad i en sån lite skola så kan det bli bekymmer så ibland igen kan litenheten vara till nackdelen. Men överlag så måste ju de positiva överväga de negativa för det vi hann se idag så verkar det må ganska bra. Men även där så är det viktigt att någon reagerar om någon mår dåligt.
Det jag har märkt av min tid nu som fältare är att mobbingen har blivit grövre som t.ex. internetmobbing. Men ingen mobbing tolereras.
Men idag har jag haft roligt och de i Föglö verkar vara justa med varandra så jag hoppas jag jag har uppfattat det rätt.
Men oberonde vem man är så skall ingenb sorts mobbing accepteras.
Finns ett hebreiskt ordspråk som heter "Hjärtat är människans dolda skatt". Låt alla hitta den skatten.
Ha det så bra

Inga kommentarer: