lördag, januari 26, 2008

Årets idrottsgala

Som flera år tidigare så vill jag tacka Ålands radio för direktsändningen av idrottsgalan. Det gör det möjligt att följa med idrottsgalan på ett mycket bra sätt. Och sen så en extra eloge till framför allt för deras kunniga sportreportrar Camilla och Ove för det är faktiskt så att de inte dom vet så är inte värt att veta inom idrotten.
Och med den kunskapen så gör det lätt att följa med även om man inte är så insatt i den åländska idrotten.
Men än en gång så kan man ju lugnt säga att alla som fick pris är värda det och synd att det är bara en som kan få priserna förutom priset årets lag förstås.
Kul med överaskningen Hanna Wiss som jag tycker att är en överskning till sina priser men ändå är hon ju värd det.
Fast jag inte trodde det
Sen så tycker jag det är synd att en sån säsong som Daniel Sjölund gjort i landslaget och inget pris till han ändå.
Min gode vän Anders Larsson som satt värlsdrekord, ja t.o.m. två stycken tror jag att han satte under 2007.
Åland United med sin fjärde plats i ligan.
Annica Sjölund spelat in sig i landslagstruppen på allvar under 2007.
Ove Lehto med VM medalj
Rebecca Eriksson med FM guld
Erica Granesäter som tagit FM brons på 200 fjäril i en idrott som simning där vi fick vår första FM medalj sen 1978 om jag minns rätt.
Men det säger en hel del att alla dessa var visserligen nominerade men räckte inte ända fram till priset. Så kom inte och säga att man man inte kan bli en toppidrottare på Åland. Vi har anläggningar och kunniga tränare så det är bara sin egen vilja till att träna och en uppbackning hemifrån så kan om man vill. Visst så skall det finnas en viss talang att gå så långt också. Men får jag välja så väljer hellre en med vilja att träna än en som lever på talang.
Sist vill jag gratulera alla dessa som for på idrottsgalan för än en gång så lär det ha varit en kanongala.
Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, det var faktist en kul kväll. Också för oss som har mycket begränsade kunskaper om åländsk idrott, jag tror att jag fattade det mesta. Men nog är ju du ett levande lexikon på idrott. Du kan och vet allt om alla i alla grenar. Jisses.

Göte sa...

Kan man lägga det under kapilet onödigt vetande ?