onsdag, oktober 08, 2008

VANSINNE !!!

Jag läste en liten notis på en tidnings hemsida om att kommunstyrelsen i Finström anser inte att någon evakueringstrappa ska byggas i Ålands idrottscenters simhall.
Vad tänker de på !!! Om jag minns rätt så är nu antalet man får ha på läktaren så få att man knappast kommer att kunna arrangera internationella simtävlingar nu i Ålands idrottscenter. Ö-spelen är ju uteslutet som jag ser det.
Ja det är vansinne.
Vill Finströms kommun lägga ner hallen eller vad håller de på med ?
Vansinne nr.1 är ju att Finströms kommun bygger en simhall med läktare som inte har en evakueringstrappa, sen måste jag ju underkänna brandmyndigheten som godkänner bygget utan evakueringstrappa och det är vansinne nr.2.
Bygger man en läktare för en ca 500 pers och sen så får man nu ha max 150 stycken på läktaren. Inte trodde väl brandmyndigheten att man bygger en för stor läktare på skojs skull.
Men största vansinnet är nog just nu kommunstyrelsens ordförande som också sitter ordförande i den utdöende Ålands idrottscenters driftstyrelse.
Inser han att genom det här beslutet ger all tävlingsverksamhet till Mariebad. Det går ju inte att ordna en simtävling och säga att man bara får använda 1/3 del av läktaren.
Jag vet inte vad de tänker med i Finströms kommunstyrelse, men de tänker oerhört kortsiktigt just nu. Och dyrt på lång sikt. Jag har jobbat arslet av mig för den där anläggningen helt ionödan tydligen.

Ha det bra.

Inga kommentarer: