lördag, oktober 04, 2008

Åland attraktivast i Östersjön

Ja det är målsättningen som styrgruppen för attraktiva Åland sättit upp. Att Åland skall vara attraktivast i Östersjön 2016. Det kom fram när arbetsgruppen presenterade sin slutrapport igår.
Det där är en rapport som jag ser fram emot att läsa för i den finns tydligen motorbana, golfbana och sen något som heter temapark. Jag hoppas att temapark riktar sig till barnen, för ofta när man gör planer om infrastrukturella satsningar så glöms aktiviter för familjen och då framför allt barnen.
Om inte temaparken riktar sig till barn så hoppas jag att det finns något annat i rapporten som riktar för familjen och då barnen.
Skall vi få hit familjerna måste vi ha något att erbjuda barnen, för att få hit familjen.
Idag var en person som representerar projekt "krutbyn" till lagtingsgruppen och träffade Carina och mig.
Det är en sån annorlunda idé att jag tror på den. Just för att när man sitter och ser vart familjen skall välja sin semesterresa så kan just ett bra alternativ för barnen vara det avgörande.
I krutbyn så byggs allt kring figurerna Bröderna Krut som Kjell Frisk och Stefan Simonsen har skapat i och med bl.a. en barnmusikskiva.
När man satsar på turism så glöm inte barnen. Det är inte de som springer på krogarna, de är kanske inte de som äter på de finaste returangerna.
Men barnfamiljer skämmer ofta bort barnen när de är på sin resa så därför gör de också av med pengar. Glöm inte det.
Ha det så bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men, var är det jag ser.. Göte har en blogg :) Hälsningar från andra sidan. Och nej jag har inte börjat träna än.. det kommer.

Göte sa...

Javisst är jag duktig !!!
Vad då andra sidan ??
Det är dags att ta bort (lat)masken och börja träna :-)

Ha det bra Em