torsdag, oktober 09, 2008

Bråda tider

Nu blir det tyst ifrån mig för imorgon kl.8.00 flyger jag till Åbo för att föreläsa tillsammans med min mycket gode vän Christoph Treier om ett projekt som vi startade här i Sund. "Perspektiv" som projektet heter, går ut på att Christoph som jobbar som bl.a. mentaltraltränare och föreläser mycket om livstilsändringar, så vi i Sund erbjuder utkomsstödstagare, som vill ta sig ur sin jobbiga situation, att de får gå "Perspektiv".
Nå det är om det som vi skall föreläsa om på fredag förmiddag i Åbo på en kongress för socialarbetare.
Sen på eftermiddagen skall jag träffa en f.d. åländska men nu vill väl hon kalla sig Åbolänning, orsaken till träffen är att hon jobbar liknande som mig i mitt jobb som ungdomslots.
Sen är det många timmars väntan innan färjan tar mig hemåt för att jag sen skall komma hem mitt inatten. Men någon sovmorgon blir det inte sen, för jag skall springa kanonloppet på lördag.
Ha det bra.

Inga kommentarer: