söndag, oktober 05, 2008

Stressig tid


Känner du någon gång att varken du eller tiden inte räcker till ? Så är det tyvärr lite för mig nu. Jag springer på hela tiden men det räcker ändå inte till. Dåligt samvete till allt för många.

Jag tror jag under den här helgen har sagt ca 10 gånger "så fort jag hinner".

Ok igår synda jag och bjöd över bekanta på en trevlig kväll istället för att jobba. Men det behövde familjen Winé efter allt som hänt, för det är lite för turbulent med nojset på fruns jobb och en eventuell indragning av hennes tjänst. Så det blev bara för mycket med allt så vi kände att nu måste vi stoppa upp en kväll så det blev en vinkväll med trevligt sällskap. Och en trevlig kväll blev det.

Nu imorgon reser frun på en arbetsresa och kommer hem natten mellan torsdag och fredag. På fredag skall jag vara i Åbo, lördag skall frun jobba hela dagen och jag skall försöka orka ta mig igenom kanonloppet.
Ja det finns tyvärr inte en möjlighet till att träna just nu tyvärr. Det var en mycket god vän som sa till mig en gång "att det inte är någon risk att vi tröttnar på varandra, för vi hinner ju aldrig träffas".
Men jag kan lugnt säga att jag är glad att hon är så tålmodig som hon är, för jag kan inte vara lätt att leva med.
Men tur att barnen också tål en hel del, för på tisdag hamnar jag att ha byggnadskomitté möte hemma för jag täcks inte begära barnvakt ännu en kväll.
Orsaken till det här inlägget är nog att lätta mitt samvete till:
- familj och vänner. Ja mamma du ingår i familj.
- att mitt skrivandet i bloggen kommer vara sporadiskt.
- mina simmare och tränar kollegor som jag har svårt att hinna vara med tillräckligt.
- ÅIBF projektet som jag borde hinna bättre med.
- de politiska kollegerna och tjänstemän i kommunen som kanske skulle vilja ha mer gensvar på deras bra arbete.
- kollegor på katapult och i lagtingsgrupp, som jag försöker vara tillags åt och hinna med.
Som ni märker så rullar det på, och ingen risk att jag får långtråkigt.
En viktig sak är att jag har hälsan i behåll.
Och när det är som tyngst så skall man nog tänka på att man skall vara glad att man har hälsan i behåll samt att man har en familj som mår bra och älskar en. Men framför allt goda vänner som ställer upp och finns där när man behöver det.
Ha det bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste ta det lugnt, min vän! Stress är inte bra!! Lycka till med Kanonloppet! Själv så kommer jag att förlägga träningen på varmare breddgrader under en vecka. Mina vita ben kommer att blända de stackars grekerna.....

Göte sa...

Ha det så bra i Grekland jag skall tänka på dig på stranden springandes med bar överkropp, när jag springer på möten.

Ha det bra min vän