fredag, oktober 17, 2008

Kärt återseende

Idag var jag och träffade en gammal bekant. Han var här på konferens och vi hann med att träffas en timme. Jag blev bekant med honom när vi studera i Tollare Folkhögskola socialpedagogiskt ungdomsarbete.
Jag tror faktiskt 7½ år sen vi studera där. Men faktiskt kul att och se hur lika vi jobbar nu. Han e sosse och jag e sosse. Vi båda jobbar med ungdomar och vi jobbar otroligt likt varandra. Ja världen är liten ibland och smått komiskt hur det kan bli.
Det var ett intressant år när jag studera i Tollare på distans och faktiskt en bra utbildning som lärde mig mycket nyttigt.
Men framför allt så träffade jag många trevliga personer som man nu tyvärr inte har kontakt med längre.
Men i somras sprang jag på en på Alko och nu en idag.
Nu hoppas jag att kontakten hålls med de två även i framtiden.

Ha det bra

Inga kommentarer: