måndag, oktober 27, 2008

Full dag minst sagt

När jag kom hem ikväll så kände jag mig ganska urlakad och jag känner att jag måste börja träna ordentligt nu när förkylningen lagt sig.
Nu har jag pga en förkylning inte kunnat träna på två veckor, men igår så kunde jag fara på en lätt 7 km länk.
Men idag så började dagen 8.30 med en kaffe tillsammans med kollegorna innan ungdomarna dykte upp. Sen var jag med där och drog gruppen på förmiddagen. På eftermiddagen så hade jag inviduella samtal med ungdomar.
När jag sen slutade vid 16-tiden så for jag och träffade en idrottare som jag behövde peppa lite mentalt.
Efter det hade jag 30 min tid till middag så jag hann få i mig middag innan jag for ut till Godby och drog simträning mellan 18-20.30.
Sen nu här så sitter jag vid datorn och jobbar till 23.30 tiden, innan jag går och kryper mig under täcket.
Hade bl.a. lite lagtingsjobb som måste göras.
Jag har nu ett tag jobbat så här. Jag trivs när det händer kring mig. Men nu känner jag att jag måste börja prioitera in träning för det börjar nu ta på mig.
Med det här inlägget så vill jag inte tycka synd om mig utan jag vill påminna dig om hur viktig motionerandet är. För när jag tränar och är i form så är det inga bekymmer och orka med långa dagar.
Så har du tid du vill ge dig, så ge tiden då åt att orka röra på dig och inte åt soffan.

Ha det bra.

Inga kommentarer: