söndag, oktober 26, 2008

Minnesbilder

Ja det är ungefär precis ett år sen som jag satt vid datorn och följde med valet, då var det ju åländska kommun- och lagtingsval.
Nu sitter jag nästan lika spänd och följer med i tv:n. Visst kan jag erkänna att pulsen var högre för ett år sedan.
Men nog är det så pass spännande så jag ändra planerna vad jag skulle göra ikväll.
Prognoserna är Samlingspartiet går framåt och centern backar av de stora regeringspartierna intressant och kan de vara så att de har en tydligare politik ? Visst går ju mitt parti socialdemokraterna också bak, men det börjar väl stabilisera sig från riksdagsvalet ifjol.
Men det vet jag att socialdemokraterna bör få en tydligare politik. Ordförande Urpilainen valdes som ny ordförande här i Juni så att det tar väl lite tid innan hon får ut den " nya " politiken
Nu är ju det här kommunval och visst är det i viss mån också lite personval här att man vill ha in sin person i den kommunala politiken. Men man får ju inte därför glömma att personen ändå står för ett parti med deras ideologi.

En fortsatt spännande kväll blir det i alla fall.
Och minnena och spänningen från ett år sen känns igen nästan lite svettigt men i år beror det nog att jag har eldat.

Ha det bra

Inga kommentarer: