tisdag, oktober 07, 2008

Livets krydda


Visst blir man otroligt arg och irriterad ibland på barnen. Men oftast är de ju helt underbara. Men det är väl så att de inte alltid beror på avsändaren, utan det kan också bero på mottagaren. Det jag menar där är att om barnen är glada, springer och skriker ja är glada helt enkelt. Och samtidigt kan jag vara trött och blir då irriterad över att de är livliga så är ju helt fel att bli irriterad på dem.

Men nu var det ju inte det som det här inlägget skulle handla om utan det deä låååånga dagen. Och tro mig lång har den varit för 05.06 imorse kom Alexander Christoffer Winé och väckte mig.

Sen lyckades jag inte somna om förrän klockan var 06.38 och väckarklockan ringde.

Sen som man är på morgonen så lite stressad vid dagis och skyndar på där kanske lite för onödigt mycket.

Men sen kommer man och hämtar dem och man möter av barn som är glada, då bestämde jag att mitt mål nu är att vi alla tre skall vara glada hela kvällen. Men det kommer att bli en utmaning eftersom min fru är bortrest nu fram till fredagen så hamnar jag att ha ett byggnadskomitté möte hemma för det var enda möjligheten att ha det ikväll.

Men det gick bra men han äldste sonen ville ha lite mycke uppmärksamhet. Men jag tror inte han störde så mycket.

Jag lämna över ordförandeskapet för mötet ikväll, så att jag inte skulle bli stressad i onödan över dem.

Det är lite det som jag menade med avsändare och mottagare tidigare i inlägget.

Visst missade jag lite av vad som sades på mötet men sen efter mötet så fortsatte vi att ha en toppenkväll.

Nu sover de små juvelerna ocj skall nu njuta här en timme innan jag lägger huvudet på kudden.


Ha det bra

Inga kommentarer: