måndag, september 29, 2008

Full dag

Ja jösses vilken dag, jag for hemifrån lite före 8 och kom hem nu lite efter kl 22 ikväll. Efter en dag med finasutskott, självstyrelsepolitiska nämnden och ungdomslots jobb så bestod kvällen av föräldramöte på dagis och efter det så var det en trevlig tillställning på slottet.
På slottet ikväll så hade lagtinget en trevlig kväll för att tacka av lagtingets trotjänare lagtingsdirektör Lars-Ingmar Johansson och stenograf Anita Karrento som båda nu gått i pension nu i höst.
Det var många välförtjänta hyllningar av de två.
Sen så höll också talmannen ett tal med fina ord till mig eftersom jag nu inte har mycket kvar i lagtinget innan min paus börjar.
Ja så sa han, att han tror att jag kommer tillbaks till lagtinget efter nästa val. Det känns smickrande att höra av andra politiker att man utvecklats som politiker.

Jag hoppas att talmannen har rätt och att jag får det stora nöjet att vara med i lagtinget igen. Det är en stor ära att få vara med i lagtinget och tro det eller ej men det är en fin stämning i lagtinget mellan lagtingsledamöterna och jag kommer nu att sakna många av dem.
Men jag kommer att senare sammnanfatta mina 5 år i lagtinget sen när jag jobbat klart nu i oktober men det är lite jobb kvar i fínansutskott och självstyrelsepolitiska nämnden.

Ha det bra.

Inga kommentarer: