fredag, september 19, 2008

TRO & TILLIT

Jag satt igår och såg på tv hur det gick för ungdomarna i serien 9A som gick senaste vinter och våren i SVT.
För er som har ett bra minne och följer med min blogg så har jag inte varit så förtjust på det sättet man exponera dessa ungdomar i just serien 9A.
Men igår då så var det examensdags, men det roliga där var när ungdomarna blev intervjuade om just den här tiden. De nämnde inte så mycket om hur lärarna var pedagogiskt. Men jag tror att nästan alla nämnde att lärarna trodde på dem och gav dem beröm. Egentligen också att de blev bekräftade. Det här är vikitigt att tänka på att man inte har för stora grupper utan att man i daghem och skolor har grupper i storlek så att alla barn hinner bli bekräftade. Men det kostar så mycket sa en politiker åt mig en dag. Men vad kostar det i längden om man har för stora grupper svarade jag.
Okej jag erkänner att jag såg på serien 9A en hel del när den gick. Faktiskt följde jag med ett stort intresse och det var faktiskt mest för de inkallade lärarna och deras sätt arbeta med ungdomar.
Jag jobbar själv med ungdomar och har jobbat med det länge så därför blev jag imponerad av deras sätt att jobba.
Men när man jobbar med ungdomar så är det viktigt att de känner sig bekräftade för tyvärr har vi många ungdomar idag som känner sig försummade.
Korta ögonblick för ungdomar - kan vara jättestora ögonblick för dem.

Ha det bra.

Inga kommentarer: