måndag, september 08, 2008

3 tuffa veckor - men tyvärr de sista... Men jag kommer igen

Jaha nu börja oktober sessionen eller avslutnings sessionen i lagtinget som det egentligen heter. De tre veckorna kommer att bli tuffa för nu skall jag kombinera det med främstjobbet som ungdomslots. Och sen då också med mera som då bl.a. kommunpolitiska och SIF simning. Men lite vemodigt är det är det för det är mina sista tre veckor i Ålands lagting.... För ett tag för jag kommer igen.
Jag har under de här 5 åren trivts i Ålands lagting och nu när Camilla kommer tillbaks till sin stol i lagtinget så skall jag avsluta det. Jag har nu i ett år varit ersättare för Camilla men nu kommer hon tillbaks och det är jag glad för. För Camilla är en förbaskat bra politiker och skall vara i Ålands lagting eller Landskapsregeringen. Men det känns som att även jag skall vara med med i lagtinget. Det har givande år och jag har varit mycket aktiv i lagtinget. Men nu skall jag vara med i lagtinget i avslutnings sessionen och jag kommer att ge järnet de här tre veckorna. Så nu är jag rädd att mitt bloggande inte kanske blir lika intesivt som det varit den senaste tiden.

Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis 1: Du har namnsdag idag, så grattis för det!
Grattis 2: Du har överlevt halvmaran! Och tydligen lite på det, bra gjort!
Grattis 3: Du är kompis med en skraltig tant som fullföljt 30+Cup och som kom hem med 2 prisrosetter!
Grattis 4: Idag kan bli en bra dag, du väljer!

Göte sa...

Tack Pia
Kul att du är så optimistisk. Men vem är den där skraltiga tanten ? Av de uppgifter jag har fått så var det du som fick 2 prisrosetter! Och du är ju inte en skraltig tant. För du är ju med där det händer.
Du är med och organiserar seglarläger ?
Du far på campingsemester !
Du är med på ridtävlingar!
WOW vad du är duktig.
Men det där grattis 4 var fint sagt och jag tror det skall bli mitt nya morgonmotto.
Tidigare har jag haft " en ny dag med nya möjligheter som morgonmotto"
Ha det bra.