fredag, september 05, 2008

Stockholm halvmaraton


Hej imorgon far jag med Rosella till Sverige för att fara och springa Stockholm halvmaraton. Jag ser fram emot den här halvmaran mycket för jag känner mig väl förberedd.

Så imorgon kl.16.50 lokal tid så startar jag min halvmara.

Om ni är nyfikna på hur det gått för mig så kommer resultaten på stockholm halvmaraton efter kl.20, det också då svensk tid.

Om de vill ha startnummer så är min startnummer 8112. Stockholms halvmaraton har följande webbadress http://www.stockholmhalvmarathon.se/start/

Jag skall försöka springa ett jämnt lopp och efter 10 km så hoppas jag passera runt 62 minuter. Just nu är jag laddad som bara den.

Det är min andra halvmara som jag nu skall springa. Jag sprang min första i våras och då var det loppet Kungsholmen runt som jag sprang. Då sprang jag på 2.15,08. Jag och min gode vän Jonas har blivit bitna av att springa längre lopp ( kan man kalla halvmara för långlopp ? ). Så imorgon träffas vi i Stockholm och sen efter loppet så går vi ut och äter en bit mat och kanske något gott att skölja ner maten med.

Sen på söndag så är det hemfärd.

Så nu kommer en helg som är egentligen bara min och det kanske inte riktigt passar in med gårdagens inlägg.

Men det här är ett av de viktigaste mål jag har för att verkligen hålla i min träning.

Med de här målen som jag sätter upp för mig så klarar jag av springa ibland upptill 40 km i veckan.

Efter Stockholm halvmaraton så blir kanonloppet som nästa mål.


Men som ni säkert förstår så blir det nog inget inlägg av mig förrän jag kommer hem på söndag kväll.


Ha det så bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du! Hoppas du överlevt din utmaning. Halvmaraton. Ja, jisses. Själv har även jag utsatt mig för en rejäl utmaning denna helg, jag ska rida 30+ Cup. Hopp, dressyr och dessutom maskerad. Nästan så att halvmaraton låter mer lockande. Har inte tävlat sen jag var 10-12-års åldern. Funderar just nu mycket på varför man gör sånt här, samma tankar som när man spänns fast i nån berg-och-dalbana på Gröna Lund. Lycka till!

Anonym sa...

Grattis! Jag såg att du förbättrade dig rejält jämfört med Kungsholmen. Är du nöjd med prestationen? Hur kändes det?

Jag var moloken innan loppet, för jag kände mig inte helt fräsch, men lagom tills jag gick och ställde mig redo för att börja springa slutade det ju nästan helt att regna, och när jag väl börjat springa kändes det bara skönt att det inte var sol.

Jag återkommer med en betraktelse över mitt lopp, men just nu gör det lite för ont i muskelfästen och muskler för att jag ska kunna skriva så positivt som jag tycker att loppet förtjänar att jag gör :)

Göte sa...

Yes jag överlevde och genomförde ett 100 % lyckat lopp. Med 5 km splittar på 31,40, 31,04, 29,09 och 29,26.
Det enda stället jag har ömt är under ena foten i främre trampdynan. Jag har bara positivt om det. Och Magnus ärligt talat så behövde ju inte göra som Pia med hästmångkamp.
Och i en berg- och dalbana går man inte frivilligt till.
Ha det bra