lördag, september 27, 2008

Bedrifter

Det finns många personer som gör olika bedrifter. Och det är svårt att jämföra olika bedrifter. Men en som gjort en stor bedrift idag är min vän Bosse Karlsson som sprang Lidingöloppet just idag.
För er som inte vet så är Lidingöloppet 30 km långt terränglopp. Om du brukar imponeras av dem som springer Stockholm maraton, så säger många att det här är tuffare.
Det som verkligen lär vara tufft med att springa Lidingöloppet är aborrbacken som kommer efter 25 km. Aborrbacken är 550 meter lång och har en stigning på 40 meter. Ja den är så pass tuff att man till och med kan fara och testa det på rullband ( du kan läsa mer om det här ).
Även om jag är slut i kroppen efter att ha skottat och kärrat grus så är det nog inget om vad Bosse har gjort nu.
Det här är nog en framtida utmaning även för mig. Men nu är det bara att beundra Bosse som sprungit Lidingöloppet och jag är imponerad.

Ha det bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Man tackar. Tiden blev inte riktigt vad jag förväntat mej men så var det också betydligt tuffare än jag trots varningar trott, så jag är väldigt nöjd med att ha klarat av det, och kommit under 3.30 (3.29). En tid att slå nästa år.
Men du Göte som mångsidig motionär borde ha Klassikern som utmaning tycker jag. Dvs Vasaloppet/Engelbrecktsloppet, Vätternrundan, Vansbrosimmet och Lidingöloppet inom 12 månader.
mvh
Bosse.

Göte sa...

Jag tror inte du skall bry dig om tiden Bosse utan att tagit dig igenom en sån utmaning som Lidingöloppet.
Klassikern så har jag drömt om länge. Men det där förbaskade vasaloppe, när man inte har snö här för att träna.
Men innnan jag blir 50 så skall jag baske mig gjort klassikern.
För alla våra drömmar kan uppfyllas, om vi har modet att uppfylla dem.

Anonym sa...

Och har man inte fullt så mycket mod väljer man 60 km Engelbrecktslopp istället för 90 km Vasalopp.

Göte sa...

Jo men även 60 km är oootroligt långt om man inte har tillgång till snö och träna.