tisdag, september 16, 2008

Eldsjälar


Idag så var jag på ett möte med en person som jobbar med barn i specialklass. Och jag blev då att tänka att vilken tur att det finns eldsjälar. En eldsjäl vågar se visioner. Efter det så blev jag lite nyfiken och först googlade jag det och det som då kom först, så var det om en Sverigefond. Men sen kom det också om olika eldsjälar inom föreningar.

Jag blev ännu mer nyfiken och sökte på ordet eldsjäl i Wikipedia, och mycket där var olika personer som gett sitt allt för olika föreningar. Och jag inser mer och mer att samhället behöver eldsjälar för det är de som driver saken de driver framåt. De brinner för sin sak sen gäller det för oss andra att de orkar hålla lågan brinnande.

Häller vi bensin på lågan så blir det snabbt en stor låga, men då finns det en risk att den brinner ut snabbare.

Vi skall inte heller kväva lågan.

Så för oss andra så skall vi lyssna och reflektera. Den här personen jag träffade idag så hoppas jag att hjälper den med att hålla lågan brinnande så att den värmer. Jag har redan nu fört den vidare till en annan person som tycker det låter intressant och skall föra det vidare.

Men jag kunde inte heller lova för mycket om det.

Men det gäller att vi tar vara på våra eldsjälar för vi behöver dem, och de behöver oss.

Ha det så bra

Inga kommentarer: