söndag, september 07, 2008

Hemma igen

Hej nu är jag hemma igen efter att varit och sprungit Stockholm halvmaraton. Jag är jättenöjd efter att ha sprungit in på tiden 2.07,40. Tidigare så hade jag sprungit en halvmara och det var Kungsholmen runt där jag sprang på 2.15,08.
Men lite löpkänsla har jag i alla fall för jag tänkte att jag skulle öppna på första 10 km på 62 min, och sen skulle jag försöka öka tempo. Och nöjd kan jag vara eftersom jag öppnade första 10 på 62,45, och sen följande 10 km på 58, 35. Så det kändes bra att få plocka på slutet, istället för som i min första halvmara där jag tappade på slutet när jag krokna under sista 10 kilometern.
Trots regnet så var det en otroligt positiv upplevelse och ett mycket bra arrangemang med en trevlig bana.
Så funderar du på att testa en halvmara vill jag rekomendera just Stockholm halvmaraton. Till sist vill jag hylla två personer för enastående prestationer och det är bloggaren från Enköping Magnus Ahlqvist som klarade av sitt mål att gå under 2 timmar och då skall man ju tänka på att jag lät honom spurta om mig i Kungsholmen runt :-) Snacka om utveckling. Men sen min mycket gode vän Jonas Öhlund som löpte i mål på 1.46,29. Hoppas Jonas ursäktar men jag anser att han ännu är en motionär och springer på en sådan tid i sin andra !!! halvmara. Tänk om han skulle börja träna på allvar. Jösses den mannen är ju ett löpmonster.
Ja vi tre här är vinnare. Men egentligen anser jag att alla som genomförde Stockholm halvmaraton är vinnare.
Sen så kanske inte alla uppnådde sina tidsmål, men att springa längre lopp och fullfölja så är man en vinnare anser jag.

Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Löpmonster?! Jag har blivit kallad mycket i mina dar.... Med tanke på hur mina knän mår idag har jag kanske genomlidit en mardröm? Nä, så illa är det väl inte men just idag känns nästa lopp långt borta. Jag går som en 80-åring med svårartade hemorojder. Du däremot var oförskämt pigg när jag lämnade av dig på Centralen. Har du tagit det lugnt för att slippa bastkjolen??

Göte sa...

Nej jag skulle gärna ha kommit under 2,06 men det var ett bra disponerat lopp. Med en gnutta feghet eller feghet. Men jag skulle nog aldrig ha kunnat kapa över 1½ minut till. Men jag känner mig skrämmande fräsch idag måste jag säga. Skulle tiden funnits idag så skulle jag ha begett mig på återhämtnings jogg ikväll. Okej egentligen finns det inget sånt som hetet återhämtnings jogg men skulle känts bra att få visa raketer som springer under två timmar att jag klarat av joggingtur idag:-)