söndag, mars 01, 2009

Var är mössan ?

Igår hann jag aldrig skriva ett inlägg. Sonen ville spela playstation med mig, så vi umgicks istället för jag träffar inte sönerna så mycket nu på den närmaste tiden. Just nu sitter jag uppe i Vasa och skriver inlägg och kommer jag hem på onsdag. Torsdag far frun och barnen till Pargas och blir där i en vecka.

Idag har jag suttit på tåg i 4½ timme och jag hoppades att det skulle finnas ett internet nätverk på tåget, för att skriva ett inlägg, men dit har man inte kommit fast det är år 2009.
En sån sak som jag också tycker det borde finnas på tågen är servicen TV.
Jag skulle gärna suttit på tåget och följt med 5 milen, men den möjligheten finns inte vilket är synd. För tekniskt borde det gå att lösa.
Förut kunde man följa med i sporten på radio när finlandsvenska kanalen X3M hade sportsändningarna, men det har ju YLE bantat bort.

Nu skall jag inte gnälla så mycket mer så därför kommer inlägget om hotellet kommer senare.
För egentligen blev jag glad när jag steg av tåget i Vasa. Nostalgikicken rusade igenom mig och jag tänkte på min österbottniska studietid mellan 1984-1986. Det var tider det. Ikväll här nu så blev det en timmes promenad och minnena fräschades upp.
Men jag kom på att jag glömde att packa ner mössan. Jag brukar ofta sätta på mig någon av alla mina mössor. Men nu igår glömde jag att packa ner någon och det saknades när jag hade minnenas promenad idag. För det var -7 grader här i Vasa. Men så kallt kändes det faktiskt inte.
Imorgon skall jag och träffa gänget på resurscentret föregångarna i Vasa för att se hur de jobbar, så jag kan utveckla ungdomslotsprojektet som jag jobbar i nu.

Ha det bra

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej Göte! Veit int hor i väädä ja kåm in på tiin blogg mitt i allt å tå tykkt ja at e finnssa naa bikant i poträtte diin. Så ja börja läsa viidari å kåm på att he var no sama Göte såm satt å läst Ålands tidningen åpp i österbotten(Vörå)på -80 talet. Vi dzik int på sama linje, men skola var jo int så stor. He va tiider he=). Håppas du föstar dialekte änn.Siir att du har e bra.

Göte sa...

JÖSSES vad du gör mig nyfiken. Dialekten var det inte problem med att läsa. Men du fick nog jobba för att kunna skriva med dialekt.
Men jag e så nyfiken på vem du är.
Vårdlinjen ?
Bodde då nära Vörå ?
Snälla kan di inte ge miig någon ledtråd !!!
Hör gärna av dig

H: Göte

Anonym sa...

Hej igen! Int arbeita ja na håålt ti få skriiva på dialekt int. He e noo bra tå du fåår ligg i spänning ännu åm int du veit naa vem ja e =). jA BOKKAR II DE ÅM VI MÖÖTIS HAHAHAA...

Göte sa...

Ja bocka du. Jösses vad jag kommer att se på hälsande folk när jag e i österbotten ;-)