måndag, mars 16, 2009

Valarbetet har börjat

Japp så är det för det är ju faktiskt så att det är bara 31 månader kvar till nästa val. Därför kommer jag nu att börja bomba er med insändare och det borde vara minst en idag och sen en som står i kö.
Nä så allvarligt är det inte utan det är två ämnen som berör mig som nu varit i media.
Ja den ena har ju debatterats lite här på min blogg och det är om den subjektiva rätten. Det är ingen som lyft fram det i media så därför måste jag skriva en insändare om det. Visserligen har jag märkt här i min blogg att så mycket medhåll har jag inte fått här. Men det här är en viktig sak för mig, och minister Katrin Sjögren har pratat om att en barnomsorgslagen skall bli reviderad.
Den andra insändaren är om "hotet" att lägga ner Godby hälsocentral som skulle vara ödesdigert för norra Åland.
Men sen skall jag försöka ligga lågt ett tag igen. För det är ju så att jag har ju min blogg att uttrycka mig på.


Ha det så bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

DU FÅR MÅNGA RÖSTER OM DU HJÄLPER TILL ATT AVSKAFFA MISE.DET VAR BRA FÖRR NÄR DE TOG BETALT PER SÄCK SOM MAN FÖRDE TILL SOPSTATIONEN

Göte sa...

Jag håller med om att systemet med betalningen per säck är bra och borde införas igen.
Bekymret förut är det att då betalade alla med skatten och ingen vet vad det man betalade. Men att "gömma" kostanderna i kommunen får man inte göra längre så där är bekymret med MISE.

Ha det bra och tack för din åsikt