måndag, mars 30, 2009

Kunde inte kommit olägligare


Okej jag vet att jag aldrig varit sån här mästare på att skruva på bilar. Jag kan köra bra, men skruvande måste nog någon annan fixa. Min bil har skakat sig fram ett tag och jag har misstänkt det var obalanseade däck. Men inte tagit mig tid att föra den till firma.
Sen i helgen så såg jag att det börja titta ståltråd utifrån däcket.

Så idag måste jag söka hjälp för det.
Och då fick jag höra att tre däck var totalt slut och måste nya.
Vilken jä..a taskig tajming så det var bara att pytsa ut nästan 250 euro.
Blä !!! Inget jag ville nu men jag hade inget val. Just nu när jag behövde spara så blev det helt annat tyvärr.

Ibland kommer det obehagliga överaskningar och en sån fick jag idag.
Tyvärr väljer man inte de tillfällena. Men här får jag skylla mig själv lite för kanske skulle det inte blivit så drastiskt om jag varit och balanserat däcken.


Ha det så bra.

Inga kommentarer: