söndag, mars 08, 2009

Mycket simning i mitt huvud nu

Eftersom familjen är bortrest och jag saknar dem så väljer jag att jobba en del och ikväll har det gått en hel del tid åt att hjälpa med siffror till verksamhetsberättelsen för SIF simning som skall vara inlämnad imorgon.
Och eftersom jag har varit med och startat verksamheten så vill jag stolt ha siffrorna med här i bloggen.

Under 2008 så har man haft simmare från följande kommuner
Jomala 19 st.
Finström 24 st.
Saltvik 18 st.
Geta 18 st
Vårdö 4 st.
Sund 19 st.

Deltagare i SIF simning sedan 2005
Flickor Pojkar Sammanlagt
2005 34 21 55
2006 42 37 79
2007 39 36 75
2008 49 53 102

Men det här gör man ju inte ensam så utann alla ledare så skulle det inte finnas någon SIF simning med sådan här stor verksamhet.
Man undrar vad man göra för barn och unga, och att se att de får en meningsfull fritid är en sak. Jag har följt vissa av simmarna sedan 2005 och det är kul att se hur deras självkänsla vuxit av bl.a. simningen.
Här ser man också ledarnas betydelse som förebilder.
Men nu finns det annat än idrott som också är viktigt för barn och unga, och där vill jag lyfta fram musik och teater för det är också aktiviteter som lyfter deras självkänsla. Men just nu är det mycket simning i mitt huvud.
Och en saknad av hela min familj.

Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hos oss är det bilar och motorer som är intressanta för mej och mina 2 söner.

Göte sa...

Ja nu är ju simningen mitt stora intresse.
Men barnen tycker om att simma men man får se vad deras intresse blir.
Men visst är det ju så att föräldrars intresse styr barnen i viss mån. Tyvärr så är kunskapen på att skruva något som inte jag jag begåvats med.
Ha det bra.