söndag, mars 22, 2009

Konstigt påhopp


I lördagens Ålandstidning så har SFP:s partiskreterare ett svar på en ledare. I slutet på insändaren så skall SFP försöka få till det i en jämförelse med socialdemokraterna. Där skriver partisekreteraren "vilka socialdemokrater som blir invalda från Finland kan man ju inte förutspå, men konkurrensen är hård och det är inte alls omöjligt att en åländsk röst för Fredrik Almqvist kan stöda invalet av den finskspråkiga före detta simmaren Jani Sievinen. Hur detta gagnar Åland må var och en bedöma själv".
Nu har jag själv träffat Sievinen flera gånger och jag uppfattar honom som en ödmjuk och lyssnande person.
Så att han trots sin finskspråkighet skulle motarbeta Åland tror jag inte, tvärtom. Han har tidigare varit på Åland och tävlat flera gånger.
Han kom hit bl.a. och invigde Ålands idrottscenter.

Men det lilla försiktiga påhoppet om finskspråkiga Jani Sievinen köper jag inte. Jag reagera på det och måste lämna in en kort replik om det till SFP:s partiskreterare.
Jag tror det t.o.m. finns en chans med både Almqvist och Sievinen i Bryssel och då har Åland två lyssnade personer med fötterna på jorden.

Ha det bra

Inga kommentarer: